Love Me, Love Me Not [Recenzia]

18:00 | 09.05.2021 MonSimi 0
Japonský film Love Me, Love Me Not rozpráva príbeh o študentskej láske, snoch a vzťahoch v rodine. Ak hľadáte oddychovku, ste na správnom mieste.
Eiji Akaso, Minami Hamabe, Riko Fukumoto, Takumi Kitamura
Eiji Akaso, Minami Hamabe, Riko Fukumoto, Takumi Kitamura FOTO: asianwiki.com
Akari (Minami Hamabe) je inteligentná študentka strednej školy. Je vždy pozitívne naladená, realistická a jednoducho koketuje s láskou. Akari však nedokáže vyjadriť svoje city. Jej najlepšou kamarátkou sa stane Yuna (Riko Fukumoto), ktorá chodí do tej istej školy. Yuna ťažko zvláda rozprávanie s neznámymi ľuďmi, je plachá a v otázke lásky pasívna. Nikdy nebola zaľúbená, ale sníva o láske z kníh. Yune sa páči Rio (Takumi Kitamura), nevlastný brat Akari, ktorý vníma vyznanie lásky ako príležitosť, najmä ak ide o roztomilé dievča. Akari sa veľmi páči Yunin kamarát z detstva Kazuomi (Eiji Akaso), ktorý až príliš lieta v oblakoch a nedokáže pochopiť znaky lásky. Dokáže štvorica spolužiakov vytvoriť vzťah, ktorý sa stretne s ich očakávaniami?

Film Omoi, Omoware, Furi, Furare/Love Me, Love Me Not je príbehom zo školského prostredia, ktorý zobrazuje mladosť, prvé lásky, prvé sklamania, túžby, ciele a aj dôležitosť vzťahov v rodine. Film vznikol v roku 2020 a jeho predlohou je manga Omoi, Omoware, Furi, Furare od Io Sakisaky. Celý film, ktorý trvá niečo cez dve hodiny, sa predovšetkým zaoberá touto štvoricou, iné postavy sa tam objavujú len príležitostne, aby dotvorili obraz príbehu, ale divákovi sú predstavené len osudy ústrednej štvorice. Film je typickým školským príbehom o prvých láskach, nedorozumeniach a zlom načasovaní. Vytkla by som, že rozbeh filmu je pomalší, niektoré scény sú veľmi melodramatické a tempo štvorice je akési unáhlené. Ako môžete niekoho odmietnuť a o pár minút mu hovoríte, že ho máte radi? To je divné. Často sa stretávame s retrospektívnymi scénami a scénami v daždi. Scenéria a kamera boli skutočne zaujímavé. Najmä scény padajúcich kvapiek sú veľmi pôsobivé a dotvárajú pekný obraz filmu.

Nič veľmi zásadné sa tam nedeje, je to skutočne stredoškolský film o ľuďoch, ktorí si hľadajú cestu k sebe a k rodičom a ktorí sa snažia z detí stať dospelými a prežiť život plnohodnotne tak, ako si ho vysnívali. Môžeme byť svedkami rodiny Akari, Rioa a Kazuomiho, ktorá nie je ideálna. Na záver filmu však dochádza k zmiereniu – pochopiteľne. Hlavné husle v tomto filme hrá Minami Hamabe, ktorá postupne ostatné postavy posúva nabok a dej sa zameriava na ňu. Jej herectvo mám veľmi rada. Dokonalo, bez afektu a so širokým úsmevom. Film skutočne odporúčam. Nepatrí však do kategórie filmov, ktoré budú vo vás rezonovať dlho, ale ako príjemná oddychovka s vôňou Japonska je to skvelá možnosť. Možno vás zaujme aj anime Omoi, Omoware, Fuji, Furare, ktoré sa teší obľube. Soudtrackom filmu je pieseň 115-man Kilo no Film kapely Official HiGE DANdism, ktorá vznikla už v roku 2018. Film môžete pozerať s anglickými titulkami TU.

Film: Love Me, Love Me Not (anglický názov)
           Omoi, Omoware, Furi, Furare
           思い、思われ、ふり、ふられ